Завдання школи — навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя.
   П. Блонський

Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві.
   Ш. Амонашвілі

Важкі діти- це ті, котрих зрадили батьки.

 А.С. Макаренко

Download
Е.Лютова,Г.Монина Гиперактивные-дети-пси
Adobe Acrobat Document 1.8 MB

 

Починай навчання не з букваря чи з формул, а з радості. Кілька порад учителеві

   

 

 

 

*Завжди говори правду дітям, навіть тоді, коли це невигідно для тебе.
*Не намагайся силою досягнути успіху.
*Будь великодушним — умій прощати.
*Не забувай хвалити.
*Хвали в міру, вміючи.
*Помічай найменші успіхи учня.
*Оцінюй тільки вчинки дитини, а не її саму.
*Знайди ключ до кожного.
*Починай навчання не з букваря чи формул, а з радості.
*Коли розмовляєш з дитиною, завжди дивись їй в очі.
*Висловлюйся як можна ясніше й чіткіше.
*Не вбивай у дітях казку.
*Думай про дитячий «банк щасливих спогадів».
*Краще виховання — запрошення учня до роздумів.
*Тільки наблизивши до себе дитину, можна впливати на розвиток його духовного світу.
*Діти не повинні йти від вчителя підкореними.
*Визнавай права учня на помилку. До того часу, поки у дітей є віра в добро, людину, ідеал, є й виховання.
*Дитина ставиться до тебе так, як до неї ставляться дорослі.
*Не кажи про учня «нездібний», а кажи: «Здібності у нього ще не розкриті».
*Ніколи не карай учня, котрий завинив, одразу.
*Не «заводься» з учнями. Ніяких нотацій.
*Не можна говорити учням тільки про їх недоліки.
*Не використовуй оцінки як засіб покарання.
*Необдумане покарання дуже шкодить.
*Нетактовність, несправедливість учителя — криміногенні.
*Завищені вимоги до учня — одна з причин конфліктів.
*Учень, упевнений у неможливості змінити щось, відмовляється від пошуку.
*Від постійних невдач діти озлоблюються.

 

Орієнтовний план проведення батьківських зборів

(Рекомендації психолога)

1.     Бесіда на педагогічну тему, яку готує вчитель чи спеціаліст (лікар,  працівник соціальної служби, психолог).

2.     Обмін думками.

3.     Повідомлення вчителя про навчально-виховну роботу в класі.

4.     Обговорення та вирішення питань, що стосуються життя класу.

5.     Різне.

Перед проведенням батьківських зборів класний керівник має потурбуватися, щоб у класі було прибрано, провітрено. Бажано посадити батьків на місця, де сидять їхні діти – таким чином вони побачать робоче місце сина чи доньки, матимуть можливість познайомитися з батьками сусіда по парті

Можна покласти перед батьками складений аркуш паперу, всередині якого написати індивідуальне звернення до батьків. Наприклад, «Наталка стала уважнішою, але все ще потрібно звертати увагу на математику»; «Коля останнім часом дуже неуважний, втомлюється до закінчення занять. Залишіться, будь-ласка, після завершення зборів. Я хочу обговорити з вами ситуацію»; «Запрошуємо вас на консультацію з приводу… Вона відбудеться о 14 годині в суботу». Це додаткове педагогічне спілкування дає батькам важливу для них інформацію.

Класні батьківські збори мають тривати не більше ніж 1 год 30 хв.  Невимушене, емоційно забарвлене вступне слово вчителя створює доброзичливу атмосферу.

Після короткого вступу вчитель проводить бесіду на педагогічну тему. Зупиняючись на теоретичних та методичних аспектах проблеми, він обов’язково розкриває її стосовно конкретної ситуації життя даного класу, складу учнів та їх батьків. Характеризуючи учнів, потрібно відзначити успіхи тих, чиї батьки прислухалися до порад учителя.

Вчителю дуже важливо продумати проведення тієї частини зборів, що стосується організаційних питань. Якщо не приділити їй належної уваги, то батьки будуть поспішати, записувати тільки те, що безпосередньо стосується їхньої дитини, намагатимуться уникнути доручень.

Батьківські збори за проблемами, що на них вирішуються, поділяються на організаційні, тематичні та підсумкові. Але більш раціональною та дієвою формою цієї роботи є комбіновані збори, які комплексно розв’язують завдання, поставлені перед школою в соціально-педагогічній роботі з батьками.

Для ефективної організації батьківських зборів доцільно періодично проводити анкетування.

Анкета для батьків

1.     Яку інформацію Ви хотіли б отримати на батьківських зборах?

     2. Які питання виховання Вас особливо хвилюють?

3.     Яку пресу Ви читаєте?

4.     Чим Ви можете допомогти класному керівнику в роботі з дітьми класу?

     5. На що вчителю слід звернути особливу увагу в роботі з Вашою дитиною?

     6. Ваші побажання?

Матеріали для виховних годин

Download
Психологічні техніки та їх значення.pdf
Adobe Acrobat Document 65.4 KB
Download
Проблема дисципліни на уроці.pdf
Adobe Acrobat Document 62.3 KB
Download
Як правильно спілкуватись з гіперактивно
Adobe Acrobat Document 78.7 KB
Download
Поради вчителю, що працює з агресивними
Adobe Acrobat Document 70.4 KB
Download
Психолог № 9 травень 2012
Взаємодія з тривожними дітьми..pdf
Adobe Acrobat Document 54.2 KB
Download
Рекомендації педагогам щодо зменьшення в
Adobe Acrobat Document 65.0 KB
Download
Тест Локалізація стресу у педагогічних
Adobe Acrobat Document 92.0 KB
Download
Вчителям,які викладають у 5 класі.pdf
Adobe Acrobat Document 122.9 KB
Download
Як боротися з депресією.pdf
Adobe Acrobat Document 75.0 KB
Download
Професійне вигорання Що це.pdf
Adobe Acrobat Document 102.3 KB
Download
Демонстративна-дитина-хто-це.pdf
Adobe Acrobat Document 280.5 KB